Melbourne vs. Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu Melbourne vs. Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu

Melbourne vs. Sydney

Door: Kim Fokkema

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Januari 2015 | Australië, Sydney

Donderdag avond vertrok mijn vliegtuig vanaf Sydney, richting Melbourne. Alles van te voren geregeld, hostel, vliegtickets, kaarten voor de Australian open. Eenmaal aangekomen in mijn hostel, vraag ik me af of dit wel zo`n goed idee was. Het stinkt er naar bier, de lift kapot (ik moest naar de derde etage), de mensen waar ik mijn kamer mee deelde lagen al op bed (00:30uur.), ik moest mijn bed opmaken in een donkere kamer, spullen uit mijn koffer pakken enz. ik naar beneden om een wijntje te drinken bar dicht! Het geluk stond aan mijn zijde.

Na een nachtje slapen ziet de wereld er rooskleuriger uit. Ik heb ontbijt gehaald samen met een Duits meisje. Ik heb veel geld uitgegeven met shoppen, en na een aantal uur rond lopen in Melbourne. Ik ben na de middag terug gegaan naar mijn hostel. Hier heb ik mensen leren kennen, wijntjes gedronken, uiteten geweest, en ik heb me ingeschreven voor de pub crawl (kroegentocht). Tijdens de pub crawl kregen we als welkomstdrankje een shotje tequila. Wat op het moment zelf een goed idee lijkt, maar achteraf altijd tegen valt! En later neem je nog meer tequila, aangezien het altijd zo`n goed idee lijkt. Oftewel het was een beschonken avond, en ik liep er op mijn best bij!

Zaterdag ochtend (na 4uur slapen) werd ik nog steeds dronken wakker. Het was tijd om te douchen en aan te kleden want vandaag ga ik naar de Australian open!!!! Ik heb een top dag gehad! Wel last van een kater, maar dat mocht de pret niet drukken! Ik heb overdag super leuke wedstrijden gezien op de buitenbanen. In de avond heb ik een wedstrijd in de Margaret court arena. De heren enkel (Ferrer-Simon) en dubbel (Bryan, Bryan-Berlocq, Mayer). Ik heb 3 ½ uur naar de heren enkel gekeken wat echt een topwedstrijd was! Wel was ik vergeten om een vest en een lange broek mee te nemen voor in de avond. Wat een reden was om een vest en een pleet te kopen! De sfeer in de Arena was geniaal, ik heb een top dag gehad.

Zondag ochtend moest ik om 10:0uur uitgecheckt zijn. Ik had al geïnformeerd of er kluisjes waren, en ik kon mijn bagage mee nemen naar de Australian open. Zondag was het vooral de dag van de junioren. Ik heb wel de dames dubbel van Krajieck gezien.

Ik was zo intelligent geweest om een ground pass voor zondag te kopen in plaats van zaterdag. Wat er voor gezorgd heeft dat ik zaterdag een ground pass gekocht heb. En zondag dus een extra dag op de Australian open had. Voor het eten en drinken stond zo`n lange rij dat mijn lunch een chocolade koekje was en mijn diner een zakje chips. Uiteindelijk heb ik tegen middernacht een hotdog gegeten. Conclusie: Ik ben in staat om goed voor mezelf te zorgen, en mezelf te voorzien van voldoende etens- en drinkenswaren.

Zondag avond het vliegtuig terug naar Sydney. Ik heb een topweekend gehad in Melbourne, maar wat ik gemist heb is de geur van de zee. Aangezien Sydney op veel plaatsen aan het water grenst. Je kunt met Ferry`s (water bussen) naar verschillende delen van de stad, je kunt in de haven wat eten en drinken, je hebt meerdere stranden. Wat ik me ook realiseerde was, dat ik een omschakeling gemaakt heb in mijn denken. Waarom met een taxi of met ov. gaan als je ook kunt lopen? Het is vrij normaal om in 45min. ergens naar toe te lopen. En Melbourne is niet zo ver hier vandaan (minimaal 1000km.). Je bent er zo: Ferry-trein-vliegtuig-bus-taxi. Als je niet dagelijks een auto tot je beschikking hebt, merk je dat het niet zo erg is om te moeten lopen, of op een bus te moeten wachten. Ik het nu eigenlijk wel lekker als ik eventjes een half uur moet lopen voordat ik bij de supermarkt ben, of een aantal blz. uit mijn boek kan lezen bij de bushalte.

Zondag avond heb ik bij gekletst met de familie en ben ik op tijd mijn bed in gegaan. Ik had nog wat slaap in te halen. Maandag is het Australian day! Je kunt het vergelijken met koningsdag. Het is niet zo groot en uitgebreid maar het is de verjaardag van Australië. We hebben een BBQ gehad, en vrienden van de familie kwamen langs. We hebben lol gehad, heerlijk gegeten en voldoende wijn gedronken.

Het leven in Australië en als au pair kan ik wel waarderen. Ik voel me hier op mijn plek, ik heb al een redelijk goede band met de mensen bij wie ik in huis woon, en ik vind de kinderen schatjes!

  • 26 Januari 2015 - 17:13

    Margriet:

    Fijn dat je t naar je zin hebt. Ik las dat je idd wedstrijden hebt gezien.veel
    plezier nog met werken en relaxen. Gr margriet

  • 26 Januari 2015 - 20:48

    Martin Van Der Lubben:

    Leuk idee,je reisverslag.zal het proberen zo nu en dan te volgen,groet:Martin

  • 26 Januari 2015 - 20:57

    Angelique:

    Weer heerlijk om te lezen Kim!

  • 02 Februari 2015 - 21:41

    Elly :

    he kim weer een leuk verslag dat doe je goed heel leuk om te lezen , leuke foto's we horen elkaar weer heel veel plezier en veel liefs van hier , een hele dikke kus xxxxxxx
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Living down under

Mijn reis door Australië!

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Afgelopen twee jaar in Australie

27 April 2016

Terug in Darwin

27 December 2015

December in Australie

23 Augustus 2015

Darwin

11 Augustus 2015

Alice Springs tot Darwin
Kim

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 8969

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 14 Februari 2018

New Zealand

07 Januari 2015 - 07 Januari 2017

Living down under

31 Mei 2016 - 01 Juli 2016

Bali en Thailand!

Landen bezocht: