Mijn tijd als au pair zit er bijna op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu Mijn tijd als au pair zit er bijna op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu

Mijn tijd als au pair zit er bijna op

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Juli 2015 | Australië, Sydney

Eind deze maand, zit mijn periode als au pair er op. Ik woon al bijna 7 maanden in Sydney. Het huis voelt als een thuis, het werk als au pair bevalt nog steeds goed. Veel mensen denken dat de kinderen mijn kinderen zijn. Ze hebben beide blond haar en blauwe ogen. De familie bij wie ik in huis woon, zorgt goed voor me. We kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden.

Maandag over een week vlieg ik van Sydney naar Alice Spring. Vanaf Alice Spring ga ik een drie daagse camping tour doen, naar Uluru. Ik ga overnachten in de woestijn, hiken, Kings Canyon bezichtigen. Dit in het Northern Territory.

Vanuit Alice Spring zal ik een drie daagse camping tour doen naar Darwin. Dit wordt de volgende stop waar ik 11 dagen zal verblijven. Er staan al leuke activiteiten op de agenda zoals; crocosaurus, Kakadu en Mindil Beach.

Omdat ik geen genoeg kan krijgen van het leven als au pair, zal ik nog twee weken gaan genieten van de kindjes. Hierna zal ik terug gaan naar de boerderij. Ik heb het daar zo naar mijn zin gehad, ik ga hier een aantal weken als vrijwilliger werken.

Ik kan niet wachten tot 18 september. Dan staat er een klein feestje op de agenda. Defqon 1 weekend warrior! Dit mag ik natuurlijk niet missen. Ik heb vernomen dat Partyraiser zowel op de pre-party en op zaterdag van de partij is.

Tot dusver bevalt het reizen me iets te goed! Het weer in Sydney is goed. We kunnen nog wel eens een weekje regen hebben, maar na twee dagen zon ben je dit alweer vergeten. Ik zit nu midden in de winter. En ik moet zeggen dat het vrij koud geweest is (naar omstandigheden koud). Ik gok op een gevoelstemperatuur van 6 graden. Dit was wel bizar, de koudste dag van het jaar. Het weer wordt alweer beter, het wordt alweer warmer.

En ik als ik vertrek naar Alice Spring en Darwin, daar zal het tussen de 25 en de 35 graden zijn. In dryseason zoals we dat noemen. Ze kennen daar geen zomer en winter. De temperatuur is daar vrij stabiel. Ze hebben daar alleen een dry season en wet season.

Dikke kus ondersteboven vanuit down under!

• 22 Juli 2015 - 12:49

Margriet Fokkema:

Hoi Kim
    je agenda ziet er goed uit. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt down under.
    Veel plezier met al je activiteiten! Groetjes en kus van
    Margriet en Bouke vanuit de USA