Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Augustus 2015 | Australië, Darwin

Aangekomen in Darwin, wordt ik verwelkomt met een cocktail door Alex, Mick en Charlotte. We zijn uit eten geweest, en Charlotte en ik hebben gedoucht en ons omgekleed, we hebben tot de vroege uurtjes gedanst in Monsoons.

Charlotte was de eerste paar dagen dat ik in Darwin was vrij. We hebben de jumping croc tour gedaan. Er is een verschil tussen vers en zoutwater krokodillen. Ze kunnen beide overleven in vers water. De zoutwater krokodil is in staat om zout af te breken. Hierdoor kunnen zij overleven in zout en vers water. De krokodillen die aanvallen zijn altijd de zoutwater krokodillen. Vers water krokodillen zijn kleiner, en zwemmen theoretisch gezien weg. Ik heb dan ook gezwommen in water waar mogelijk vers water krokodillen zitten. In Darwin en daarom heen worden de wateren gecontroleerd op zoutwater krokodillen. Het wordt aangegeven of je ergens wel of niet kan zwemmen.

Met de jumping croc tour. Ga je met een boot het water op. De kapitein heeft vlees aan boord. De krokodillen reageren al op het geluid van de boot. Het springen is geen aangeleerd gedrag. Iedere krokodil is in staat om te springen. Ze kunnen de lengte van het eigen lichaam uit het water springen. Een 5 meter krokodil kan 5 meter hoog springen. Wat het meeste indruk op me gemaakt heeft is het geluid dat kaken maken, als deze met kracht gesloten worden. Een krokodil kan 10 cm onder water zijn en onzichtbaar voor ons. Ze kunnen hun adem in houden voor zo`n 2 uur. En ze vallen alleen aan als ze 90% zeker zijn dat de aanval slaagt. Mensen die een aanval overleefd hebben zeggen allemaal, ik zag het niet aankomen. Krokodillen gebruiken het verrassingseffect.

Met een 4WD zijn we naar Litchfield geweest. Hier heb je prachtige watervallen en natuurlijke zwembaden. Ook hebben we de termieten bergen bezocht. Deze zijn ontzettend groot. Het is een soort van mierennest (termieten) en dan boven de grond.
Charlotte en ik hebben ons leven gewaagd in de cage of death. Dit is in Crocosaurus. De kooi is een plexiglas ronde kooi, met een aantal gleuven waar water door naar binnen kan. Met deze kooi wordt je in het verblijf, in het water van de krokodil geplaatst. de gleuven laten water naar binnen, waardoor de kooi zinkt. Je wordt tot ongeveer schouder hoogte in het water geplaatst. In het water lijkt de krokodil veel groter dan vanaf land. Toen we besloten om de foto`s te kopen, was ik zo brutaal om te vragen of we dan ook een (gratis) foto met een baby krokodil konden maken. Dit pakte goed uit, we hebben een volledige fotoshoot met een baby krokodil gekregen. Die ze gewoon uit een kastje haalden.

Ik heb een drie daagse camping tour gedaan door Kakadu. Dit was erg mooi! We zijn verwelkomt in het land van de Aboriginals. Er is ons uitgelegd hoe zij leven en overleven. We hebben een rivercruise gedaan over de Billabong. Mary River. We hebben verschillende soorten wildlife gezien. Krokodillen, gevogelte, waliby`s. In de bossen wordt veel backburning gedaan. Dit is het verbranden van droog gras en dode/droge bomen. Het vuur is niet meet dan een meter hoog en de rook is wit. Dit wordt ook wel opruimen genoemd. Rondom vuur zie je veel kite birds vliegen. Zij worden ook wel vuur vogels genoemd. Zij zijn vlees eters en eten alle muizen, springhanen en andere kleine beesten die weg rennen voor het vuur. Als het vuur dreigt uit te doven. Pikken zij een stok op, en gooien het ergens anders neer om een nieuw vuur te starten. Dit voor de dieren die vanuit dat gebied dan weg rennen voor het vuur. Zij kunnen het vuur voor weken laten branden en kilometers ver.

We hebben Aboriginal rock art gezien. We hebben een aantal uitkijk punten beklommen. We hebben Maguk bezocht, ook wel bekend als Barrmundi Gorge. We hebben de Jim Jim falls bezocht. Helaas waren deze droog. Er was geen waterval. Hier hebben we gezwommen, over rotsen heen geklommen om een ander natuurlijk zwembad te ontdekken. We hebben het Arnhem land bezocht. Nu is het dry season, maar in wet season is heel veel van Kakadu niet bereikbaar. Dan is er meters hoog water en leven er overal krokodillen.

In Darwin heb ik Mindil markets bezocht met Alex en Mick. We hebben zonsondergang bekeken vanaf het strand met een biertje. We hebben heerlijk lamsvlees gegeten. Ik heb een hippie hairwrap en een uil in mijn haar. Ik heb een enkelbandje gekocht

Ik heb verschillende soorten vlees geprobeerd. Staart van de kangaroo. Dit is het lekkerst als je maakt met een slow cooker. Kangaroo filet, bereid als biefstuk, alleen de buitenkant garen. De binnenkant rood laten. Kamelen burger, dit smaakt naar gehakt. Maar het is wat stugger. Staart van een krokodil, de smaakt ligt tussen kip en vis. Emu smaakt naar wild gevogelte.

Alex, Charlotte en Mick hebben ontzettend goed voor me gezorgd. Ze hebben me mee genomen uit eten, bowlen, hebben me veel laten zien en verteld over Darwin. Ik heb ook leuke mensen ontmoet tijdens mijn tours!

  • 23 Augustus 2015 - 10:20

    Margriet Fokkema:

    Alweer een leuk verslag Kim. Ik vind het heel leuk om te lezen. Wat een belevenissen. Veel plezier nog. Ik hoorde van je moeder dat je nog verder gaat reizen na Australie. Eerst daar nog maar genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Living down under

Mijn reis door Australië!

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Afgelopen twee jaar in Australie

27 April 2016

Terug in Darwin

27 December 2015

December in Australie

23 Augustus 2015

Darwin

11 Augustus 2015

Alice Springs tot Darwin
Kim

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 8974

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 14 Februari 2018

New Zealand

07 Januari 2015 - 07 Januari 2017

Living down under

31 Mei 2016 - 01 Juli 2016

Bali en Thailand!

Landen bezocht: