Alice Springs tot Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu Alice Springs tot Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu

Alice Springs tot Darwin

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Augustus 2015 | Australië, Alice Springs

Alice Spring tot Darwin.

Mijn backpack gepakt, en vroeg in de morgen ben ik vertrokken naar Alice Spring. In Alice Spring zelf is niet zo veel te beleven. Het is een klein plaatsje, waar je met 10 minuten door heen gelopen bent. Ik heb de zonsondergang bekeken vanaf het hoogste punt. Ik ben naar een woestijn dierentuin geweest. In dit gebied wonen veel Aboriginals. Zij wonen nog in stammen in de woestijn, gebruiken de natuur en spreken geen Engels. Sommige Aboriginals proberen hun cultuur wat meer uit te leggen, en verkopen schilderijen of andere kunst voorwerpen.

Vanaf Alice Springs heb een drie daagse camping tour gedaan. Ik heb de Uluru rock bezocht, Kata Tjuta en Kings Canyon. De tour guide was een man met veel kennis over de omgeving, de geschiedenis, en de Aboriginal stories. We hebben veel gewandeld, het was een leuke groep mensen, alleen het overnachten in de woestijn was ontzettend koud. Ik heb een swag geslapen. Dit is een soort slaapzak, gemaakt van hetzelfde materiaal waar leger tenten van gemaakt zijn. Het heeft een dun matras, en je slaapt dan met je slaapzak in de swag. Als je het koud hebt kun je vanaf achter je hoofd, een flap over je hoofd heen doen. De tweede nacht was het gelukkig minder koud.
We hebben de laatste avond een tijd in het donker naar de sterren liggen kijken, dit was erg indruk wekkend.

Ik heb een tweede camping tour/ roadtrip van Alice Spring naar Darwin gedaan. We zijn in kleine plaatsjes gestopt. In Daily waters is een bekende pub. Deze heeft een zwembad, je kunt je bh signeren en achterlaten, of je onderbroek of pet. We hebben overnacht in Katherine Gorge. Vanaf hier, kun je niet zo maar het water meer in, met het gevaar voor krokodillen. In Katherine Gorge zijn we een aantal uur gaan kajakken. In het water zaten verswater krokodillen. Zij eten alleen vis, en vallen alleen aan als je een bedreiging bent. Ik moet zeggen dat ik het in het begin ontzettend eng vond om te gaan kajakken. Na een tijdje was ik zo enthousiast dat ik bijna gefrustreerd raakte als mijn mede kajak genoot geluid maakte.

De camping plaats waar we overnacht hebben de laatste nacht, was met een rivier en we hadden krokodillen in de rivier. We zijn in de nacht naar de rivier gegaan, en met een grote zaklamp boven je hoofd, kun je de ogen van de krokodillen zien reflecteren.

Ik heb me ontzettend goed vermaakt, ik kan zeggen dat ik kamperen leuk vind. Ik heb het een aantal nachten goed koud gehad, ik heb een keelontsteking maar ik het super naar mijn zin gehad!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Living down under

Mijn reis door Australië!

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Afgelopen twee jaar in Australie

27 April 2016

Terug in Darwin

27 December 2015

December in Australie

23 Augustus 2015

Darwin

11 Augustus 2015

Alice Springs tot Darwin
Kim

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 8982

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 14 Februari 2018

New Zealand

07 Januari 2015 - 07 Januari 2017

Living down under

31 Mei 2016 - 01 Juli 2016

Bali en Thailand!

Landen bezocht: