Terug in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu Terug in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu

Terug in Darwin

Door: Kim Fokkema

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 April 2016 | Australië, Darwin

Nadat ik in de Gold coast geweest ben, heb ik een bezoekje gebracht aan Sydney. De kinderen weer gezien, tijd door gebracht met de familie waar ik als au pair gewerkt heb. Hierna ben ik via Bingara door naar Morven gereden.

In Morven heb ik een aantal weken in een motel gewerkt. Hetzelfde motel als waar ik vorig jaar gewerkt heb voordat mijn ouders kwamen. Na een aantal weken ben ik weer gestart met een cattle drove. Dit heb ik voor een goed 7 weken gedaan. Onderweg heb ik mee gedaan aan een camp draft. Dit is een sport op een paard, je begint in een pen met een aantal koeien. Je moet er eentje afzonderen en voor de gate houden. Hierna ren je een figuur 8 en neem je de koe met je mee. Het is de bedoeling dat je hem om de pionnen heen krijgt.

Tijdens het werken als een Drover (zoals dat heet als je de cattle drove doet), is mijn portemonnee helaas gestolen. Hierdoor ben ik een tijdje langer in de buurt van Augathella verbleven, in afwachting of ik een Australisch rijbewijs kon krijgen of mijn Europese kon vervangen. Uiteindelijk kan ik geen Australisch rijbewijs krijgen omdat zij mijn Europese willen zien. Ik wilde naar Darwin gaan, wat 2733km bij Augathella vandaan ligt. Ik kreeg het advies van de hoofd Sergeant om gewoon te rijden. Indien ik aangehouden werd mocht ik zijn naam en telefoonnummer doorgeven.

Ik heb er drie dagen over gedaan om naar Darwin te rijden, de eerste dag om 04:30uur in de auto. Om 07:00uur stond ik stil langs de weg met een lekke band. Mijn bouten zaten te stevig vast. Gelukkig had ik telefoon bereik en kon ik een garage bellen. Om 09:00uur was ik dan eindelijk weer echt onderweg. Op mijn reserve band naar de garage gereden, direct een nieuwe band om mijn velg laten zetten. Eind van de dag eindelijk gearriveerd in Mount Isa. 1078km.

De tweede dag heb ik het wat rustiger aan gedaan. Ik ben van Mount Isa naar Tennant Creek gereden. Dit is 661km. `s Avonds in de kroeg nog naar de disco geweest. De enige die op de disco waren, waren Aboriginals.

De laatste dag heb ik van Tennant Creek naar Darwin gereden. 989km. `s Ochtends op tijd vertrokken en `s middags aangekomen in Darwin. Ik verblijf hier bij de jongste zussen van Laura (de moeder waar ik als au pair voor gewerkt heb).

Op dit moment hard op zoek naar werk. Het regen seizoen is net afgelopen. Het is hier heerlijk 35 graden en droog, terwijl de rest van Australië richting de winter gaat. 30 Mei komt Alex naar Bali en gaan we samen vakantie houden. Hier kijk ik heel erg naar uit!

  • 27 April 2016 - 22:16

    Margriet Fokkema:

    Weer een leuk verslag Kim..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Living down under

Mijn reis door Australië!

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Afgelopen twee jaar in Australie

27 April 2016

Terug in Darwin

27 December 2015

December in Australie

23 Augustus 2015

Darwin

11 Augustus 2015

Alice Springs tot Darwin
Kim

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 8983

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 14 Februari 2018

New Zealand

07 Januari 2015 - 07 Januari 2017

Living down under

31 Mei 2016 - 01 Juli 2016

Bali en Thailand!

Landen bezocht: