Op vakantie met mijn broertje!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu Op vakantie met mijn broertje!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Fokkema - WaarBenJij.nu

Op vakantie met mijn broertje!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Eind mei was het dan eindelijk zo ver! Ik ga op vakantie naar Bali en Thailand, na 17 maanden mijn broertje niet gezien te hebben. Hebben we samen een vakantie geboekt naar Bali en Thailand.

Ik heb een hotel in Kuta geboekt, en ik kwam `s ochtends vroeg in Bali aan. Mijn vlucht was midden in de nacht, dus aangekomen in het hotel, nog eventjes een paar uurtjes geslapen, en alvast op ontdekking uit gegaan. Eindelijk was het dan zover, ik ging Alex ophalen op het vliegveld (Depanser).

Samen terug naar het hotel, een drankje doen en bijkletsen. Je hebt zo veel te vertellen als je elkaar al zo lang niet gezien heb. Het hotel was super, we hebben een aantal dagen een prive chauffeur gehad om andere plaatsen te bezoeken. We hebben Seminyak, Ubud, Batur, Uluwatu en Tannah Lot bezocht. We hebben Luwak koffie gedronken (een van de duurste koffies ter wereld), Krish dans bekeken, de vulkaan bezocht, tempels bezichtigd, gezwommen, gewinkeld.

Op de laatste dag voordat wij naar Thailand vertrokken met Michelle en Olger afgesproken! Het was zo leuk om elkaar weer te zien, we hebben de gehele dag zitten kletsen, lekker gegeten en naar Balinees dansen gekeken.

Vanuit Bali zijn wij naar Bangkok gevlogen. Alex en ik waren beide niet onder de indruk van Bangkok, we hebben wat rond gelopen en wat dingetjes bezocht, en een trein geboekt naar Chiang Mai. Wel hebben we de floating markets bezocht.

De trein naar Chiang Mai was overnacht. Wij zaten eerste klas. Dit betekend dat je je slaapcabine met niemand anders hoeft te delen. We mochten de achterdeur van de trein openen als we een sigaret wilde roken, en films gekeken.

Het was 7uur `s ochtends toen we aankwamen in Chiang Mai. Alex wilde een dagje rustig aan doen, en ik besloot om er alleen op uit te trekken. Ik heb een tuc tuc genomen naar het tiger kingdom, en tempels bezocht. Aan het eind van de middag kwam ik weer terug en we hebben samen wat gegeten.

Wat het meest indruk op mij gemaakt heeft is de dag dat wij naar het olifanten park Baanchang gingen. We werden in de ochtend opgehaald, en kregen eerst wat uitleg over de olifanten. We hebben de gevoerd, en een proef ritje gemaakt. Het was nog best lastig om je balans te houden op de olifant. Na de lunch hebben we een rit gemaakt op de olifant, we hadden al wat gesproken commando`s geleerd. Na de wandeling gingen de olifanten in het water en hebben we de ze een scrub gegeven. In het water mocht ik op de olifant zitten, liggen, werd ik natgespoten door andere olifanten, of terwijl. Het was een geweldige ervaring!

Wij hebben een dag trip naar Chiang Rai gemaakt. Hier hebben we de witte tempel bezichtigd, het zwarte huis, een boot trip door het drie landen punt, Thailand-Laos-Myanmar. We hebben een korte stop gemaakt in Laos, waar we een welkomsdrankje kregen. Dit was een soort whiskey maar in de fles zit een slang, schildpad of schorpioen, de penis van een tiger. En ieder dier heeft een functie. De penis van de tijger is goed voor de mannen, het stimuleert de seks. Ook hebben we de long neck people bezocht.

Vanuit Chiang Mai vlogen we terug naar Bangkok, en ik dacht dat we een boot geboekt hadden naar Koh Samui. Maar het was een busreis van 12uur, en 1.5uur op een boot. Dit was een onaangename verassing. Eindelijk aangekomen op Koh Samui, verbleven we in het Reggae hotel. Dit was in Bob Marley style, aan het strand, kleine bamboo hutjes waar je in slaapt. Dit was heerlijk ontspannend.

Vanaf Koh Samui zijn we opgehaald om naar Koh Phangan te gaan. Hier verblijven we 5 dagen. De derde dag was de full moon party, we hadden een dag excursie. Hier hebben we geleerd om met pijl en boog te schieten, en een activiteit genaamd: fly through the jungle on canopy zip line. De full moon party was zeker leuk om bij geweest te zijn.

Vanaf Koh Phangan werden we weer afgezet op Koh Samui. Ik ben nog een dag gaan duiken op Koh Tao. Het laatste eiland dat we bezocht hebben in Thailand is Koh Phi Phi. Dit was zo super mooi. We werden vanaf de boot met een klein piraten bootje opgehaald en bij onze accommodatie afgezet. Hier hebben we nog een aantal dagen rustig aan gedaan! Koh Phi Phi is het mooiste eiland van alle eilanden die we gezien hebben.

Vanaf Thailand hadden een tussen landing in Kuala Lumpur. We zijn samen de stad van Kuala Lumpur in gegaan en lekker sushi gegeten, en we moesten direct weer terug naar het vliegveld.

De laatste paar dagen van de vakantie hebben we nog in Bali besteed. We zijn naar Amed gegaan, vanaf Amed met de boot naar Gili! Dit was adembenemend mooi. Ik heb nog paardgereden op het strand. Ook zijn we nog naar Lovina gegaan om de dolfijnen te zien. Helaas stond mijn alarm verkeerd en hadden we dit gemist. Maar we hebben nog wel een stukje gevaren om te zien of ze nog te zien waren.

Helaas was de maand vakantie alweer over. We hebben afscheid genomen op het vliegveld. Alex had een vlucht om 4 uur, mijn vlucht was midden in de nacht, dus ik heb nog wat gegeten in Kuta en naar het Rock Cafe geweest. Alex en ik hebben hier eerder wat gedronken wat super leuk was!

Alex super bedankt voor deze onvergetelijke vakantie!!

Na de vakantie kwam ik terug in Australië op territory day. Wat betekend vuurwerk afsteken! De enige dag en de enige staat waar je vuurwerk mag afsteken. Een dag later had ik alweer een baan.

Op dit moment verblijf ik in Batchelor, dit ligt een uurtje rijden bij Darwin vandaan. Hier werk ik in de kroeg. Woon ik samen met leuke collega`s. En hier blijf nog een aantal maandjes werken.

  • 31 Augustus 2016 - 10:45

    Margriet Fokkema:

    Hoi Kim
    Lang geleden dat ik een verslag van je gelezen heb. Deze is weer super leuk met als de bijgevoegde foto's.
    Groetjes en een kus van je tantetje

  • 31 Augustus 2016 - 12:46

    Elly Fokkema :

    He kim super leuk gedaan hoor. Xxxxxx veel liefs ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Kim

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 9021

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 14 Februari 2018

New Zealand

07 Januari 2015 - 07 Januari 2017

Living down under

31 Mei 2016 - 01 Juli 2016

Bali en Thailand!

Landen bezocht: